-Never Let You Go-episode 3

Så jag låste dörren och började gå mot busshållsplatsen.....

Jag tittade på klockan och..Jävla skit! Min guess klocka visade att klockan var tio i nio, och bussen kom alltid fem i! Jag började spring och hann precis fram innan bussen skulle åka. Med en duns satte jag mig på sätet och tittade ut genom fönstret. Där kom Dolce åkande i sin svarta sportbil. Egentligen får man ju inte ta körkort förens man är 16, men Dolces pappa hade lyckast fixa ett körkort till henne fast hon nyss hade fyllt femton, bilen hade hon fått när hon fyllde år. Jag tittade avensjukt på bilen när den susade förbi. En gång hade jag frågat om jag inte kunde få skjus av henne men hon hade kommit med någon bortförklaring om att hon inte fick sktjusa folk. Visst. Ibland fick jag en känsla av att Dolce bara låssades gilla mig för att Chloe gjorde det. Nu stannade bussen vid hållplatsen där Becca alltid går på. Jag såg förväntansfullt mot bussen dörr hoppas att hon kommer snart! Men Becca kom inte. Jag tittade ut genom fönstret och förväntade mig att  Becca skulle komma springade med halvplattat hår och tröjan ut och in (Hon försover sig nästan alltid och måste alltid springa till bussen) Men Becca kom inte och bussen åkte iväg. Jag fiskade upp min mobil ur väskan.
"Var är du?<333"  skrev jag och skickade det till Becca. Hon svarade på en gång.
"I Dolces bil, vi är snart i skolan ses där Puss!" Jag blägde hatiskt på mobilen. Jävla Becca som dissar. Jävla Dolce som inte kunde sktjusa mig men Becca! Jag stänger av mobilen, lutar mig bak och suckar. Snart är jag framme.
Direkt när jag kommer in klassrummet så fattar jag att det är något på gång. Dolce sitter på en bänk omgiven av alla tjejer i klassen.
-Dolce! Jag tränger mig in i ringen och sätter mig på Dolces vänstra sida.
-Raring! Dolce ler sött mot mig och slänger med det kastanjebruna långa håret.
Becca ler hon med och försöker imitera Dolces sätt att slänga med håret, men det går inte speciellt bra eftersom Beccas röda lockiga hår är väldigt kort, det ser bara ut som hon ruskar med huvet.
-Vad är det som har hänt?
Dolce lägger armen om mig och ler
-Älskling, gissa vad som har hänt?
-Ja gissa ekar Becca
-Jag vet inte, tell me! Jag tittar frågande på Dolce.
-Jag har fått biljetter till Justin Bieber konserten! Fatta! JUSTIN BIEBER!
-Men gud, jag har också fått biljetter dit säger jag förvånat.
Dolces leende försvinner och hon får en elak min.
-Har du också?? Hon tittar surt på mig, nästan som om jag har förstört något för henne.
-Jaaaa jag ler tveksamt.
-Hur många har du? Dolce ler, men hon ler bara med munnen. Ögonen säger något annat än leendet.
-Fyra...Jag tittar tveksamt på henne
-Jaha. Hon kastar med håret och tittar på mig.
-Jag har två. Guldbiljetter första plats hon tittar elakt på mig igen och då förstår jag hur allt hänger ihop.
Dolce hade såklart inte räknat med att jag också skulle ha biljetter, hon ville nog att vi andra skulle böna och be för att hon skulle ge den andra biljetten just till den. Jag kan inte låta bli att le triumferat. Haha, där fick hon så hon teg.
Dolce himlar med ögonen.
-Jag ska iallafall ta med mig Becca sa hon och log
Alla tjejer runt henne suckade besviket och gick och satte sig igen.
-Jag ska ta med Chloe sa jag och tittade Dolce i ögonen.
Hon vek undan blicken och log hånfullt.
"Lycka till med att hitta två andra" väste hon när hon gick förbi mig till sin plats
Deras skola!
Jag hoppas ni gillade kapitel 3, jag vill ha masa kommenarer nu!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej!

Jättebra novell! Tack för du gillar våran <3

älskar din design också!!



Kram linnea

2011-01-31 @ 19:15:47
URL: http://mybieberstory.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hejhej, även fast jag precis har börjat läsa denna novellblogg, (började läsa för kanske 5 minuter sedan) så är den här bloggen VÄLDIGT bra, känner på mig att den kommer fortsätta vara suuuper bra, och fortsätt! Snälla, skriv redan NU :D

2011-01-31 @ 19:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0