-Never Let You Go-episode 4

Lycka till med att hitta två andra att ta med väste Dolce när hon gick förbi mig på väg till sin plats...

Jag skulle precis tala om för Dolce att hon var dum i huvudet när Chloe kom i klassrummet. Chloe gick fram till mig och gled ner på stolen brevid. Hon kramade om mig och log
-Hej Lexi!
-Hej!
-Omg, jag kan inte fatta att vi ska gå på Justins konsert! Chloe kramade mig igen och log lyckligt hon vände sig om och log mot Dolce också
-Dolce, kom hit! Chloe vinkade otåligt till Dolce som slängde med håret (gud vad jag hatar när hon gör så) som trippade fram till oss med sur min.
-Hej sweet! Chloe kramde henne.
-Chloe. Dolce log stelt och pussade henne på kinderna.
-Har du hört att Lexi har fyra Justin bieber biljetter?! gud så kul det ska bli att gå ditt alla vi fyra sa Chloe glatt.
Dolce bet sig tveksamt i läppen, Chloe var trots allt hennes bästis, deras pappor var bästisar och hon var dessutom en av dom populäraste tjejerna. Dolce kastade en snabb blick på Becca som satt och målade läpparna (Nyans: Ljusbrun, samma som Dolce hade) Dolce tittade fundersamt på Becca, men sedan vände hon sig till Chloe och log sött.
-Du, Chloe pappa har redan fixat guldbiljetter till den konserten!
Chloe tittade förbryllat på henne.
-Men Lexi har ju redan fixat det sa hon förvånat.
Dolce log ansträngt.
-Jo, jag vet men jag tänkte att  du och jag kan gå. Jag har två guldbiljetter och jag vill att du och jag går hjärtat.
Jag hörde att Becca drog efter andan så jag vände mig om och tittade på henne. Hon hade tårar i ögonen, hon snyftade till och rusade ut ur klassrummet.
Chloe såg förvånat efter henne.
-Vad var det med Becca?
-Inget! sa Dolce snabbt och la armen om Chloe
Chloe tittade fundersamt mot dörren där Becca hade sprungit ut men sen ryckte hon på axlarna och log igen.
-Så Chloe då säger vi så! Dolce log triumferat mot mig
-Säger vadå? Chloe tittade förvirrat på Dolce.
-Jo, du och jag går på konserten!
-Men Becca och Lexi då?
-Jo..em...dom tar Lexis biljetter!
Chloe som tidigare hade hållit i Dolces hand släppte den genast.
-Men nej, jag har lovat Lexi att gå med henne! Men du och Becca kan ta dina guldbiljetter så säljer Lexi dom två andra som hon fick vi gör så Sa Chloe bestämt.
-Eeee okej sa Dolce osäkert
-Bra! Chloe log
Dolce rynkade pannan och gick och satte sig med fundersam min, hon hade nog inte fattat allt än. Becca kom in igen, hon hade bättrat på sminket och ordnat håret. Hon gick och satte sig brevid Dolce och såg sur ut. Dolce sa något och log instälsamt. Becca sken upp och bara några sekunder senare så satt dom och viskade och tittade snett mot oss. Jag skulle precis gå fram och fråga Becca vad hon höll på med, när Chloe puttade på mig.
-Ja vad är det?
Chloe log brett och visade vad hon hade för bakgrunds bild på mobilen. En bild på våra händer tillsamans mot en svart bakgrund. Jag log tillbaka. Bästisar för alltid viskade hon och log
Lessen för kort kapitel, men visste inte riktigt vad jag skulle skriva, nästa blir längre och roligare men då vill jag ha fler komentarer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0